یٰا أَیُّهَا اَلنَّبِیُّ حَرِّضِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَى اَلْقِتٰالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صٰابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ اَلَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاٰ یَفْقَهُونَ
اى پیامبر، مؤمنان را به جهاد برانگیز. اگر از[میان ] شما بیست تن، شکیبا باشند بر دویست تن چیره مى شوند، و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز مى گردند، چرا که آنان قومى اند که نمى فهمند.سوره انفال (۶۵)

این روزها توافقات هسته ای برای ملت ایران از نان شب هم مهم تر شده است.
البته هر چند مردم ایران هیچ گاه و در هر هیچ دوره ای از زمان نسبت به مسائل اطراف خود بی دغدغه نبوده اند، اما نمی توان تاثیر رسانه ها و دولت را در جو کنونی جامعه نادیده گرفت. جوی که همه چیز کشور را با توافقات هسته ای عجین میداند، از آب خوردن تا ازدواج جوانان و حتی قدرت برتر منطقه شدن را!!!
اما اکنون که مذاکرات «برای به توافق رسیدن» به پایان رسیده و جمع بندی ها نیز تمام شده است ، بر خود واجب میدانیم از کسانی که با قدرت ، بدون ترس از تهدید ها و بدون اهمیت دادن به منافع حزبی فقط برای حفظ عزت کشور اسلامی و ملت ایران به مذاکره پرداختند، تشکر کنیم.
در تمام مدتی که مذاکرات انجام میشد، مقاومت ملت ایران، این فرزندان رمضان، اجازه نداد تحریمها باعث صلح امام حسن شود.
در این مدت فرزندان محرم، اجازه ندادند دشمن فکر عملی کردن تهدیدها به سرش بزند.
ولی نمی توان نادیده گرفت، خستگی مردم در قبال سختی ها را، زمانی که مسئولی بی لیاقت ، ترسو و نا کارآمد از بی حاصلی مقاومت و کارایی سازش حرف میزد.
حال که به یاری خدا و با رهنمودهای رهبری مذاکرات به پایان رسیده و جمع بندی آن در دست نمایندگان مردم قرار دارد، باید مردم ایران همچنان صبور باشند، تا گامهای آخر با احتیاط و البته با عزت برداشته شود.
تیم مذاکره کننده وظیفه خود را انجام داده و انشاالله خطوط قرمز را رعایت کرده است.
ما نیز خوشحال میشویم امیر کبیر دیگری را از پی این مذاکرات ببینیم،اما چشم دیدن قاجار و عهد نامه ترکمنچای را نداریم.
حال دیگر این وظیفه نمایندگان مردم است، که جمع بندی مذاکرات را با قانون و سخنان رهبری تطبیق بدهند و صلاح مملکت را بر منافع خود و حزبشان ترجیح بدهند.
باید دید آیا:
محدودیت های بلند مدت لغو شده است؟
دسترسی های خلاف عرف از بین رفته است؟
فردو همچنان غنی سازی می کند یا فقط پلمپ نشده است؟
مذاکرات فقط هسته ای بوده است ،بحثی بر سر موشکهای بالستیک وجود نداشته است؟
تحریمها در روز توافق لغو_و نه تعلیق_ خواهند شد؟
نیاز کشور که 190 هزار سو هست، تامین میشود؟
و ...
ملت غیور ایران میداند، مقاومت در راه حق پایان پذیر نیست و اعتراف تاریخی اوباما را از ذهن نخواهد برد که:«در صورت عدم توافق سازمان تحریمها فرو می پاشید».
ما میدانیم هنوز توافقی صورت نگرفته و البته کسی که به این توافق نیازمند است، آمریکا و ایادی آن هستند و البته نمیتوانند با جوسازی ملت ایران را فریب دهند.
در صورت عدم توافق ،ملت ایران هیچ چیزی را از دست نداده است و اگر کمی تدبیر وجود داشته باشد، کشور راه پیشرفت را طی خواهد کرد ، به شرطی که چشم به دست دیگری نداشته باشیم.
نا گفته نماند، دوربینهایی که هتل کوبورگ وین را به تصویر می کشند، قادر نیستند جوانان داخل کشور را ببینند.

در پایان از خداوند متعال، برای رهبر انقلاب و کارگزاران مخلص نظام ،سلامتی و توفیق طلب میکنیم.

 

والسلام