شامگاه سه شنبه 24 آذر ماه نشستی با موضوع "از نفوذ تا برجام" با حضور حجة الاسلام والمسلمین نبویان نماینده ی وقت مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به همت جامعه ی اسلامی دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

نبویان در این نشست ابتدا به بیان معنای نفوذ پرداخت و گفت: باید در خصوص مسئله نفوذ، بیگانه را بشناسیم و ببینیم از چه منافذی وارد می شود و در مرحله بعدی باید بدانیم در مقابل نفوذ چه اقداماتی باید انجام داد.

 

وی با اشاره به دسته بندی مقام معظم رهبری درباره مسئله نفوذ، افزود: در این تقسیم بندی نفوذ شامل سه نفوذ فکری و فرهنگی که مهم ترین نفوذ است، نفوذ سیاسی و نفوذ امنیتی که کم اهمیت ترین نفوذ است، می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز فکر دینی ما را عوض کردند، تصریح کرد: عده ای می گویند مسلمان هستی که باش، نماز بخوان، روزه بگیر؛ چرا دیگر مرگ بر امریکا می گویی؟!!

 

نبویان بیان داشت: این افراد نمی دانند کسی که مرگ بر امریکا نمی گوید، به تعبیر قرآن مسلمان نیست؛ چراکه خدا در آیات متعدد فرموده اند: «مومن به خدا، بدون مرگ بر طاغوت معنا ندارد.»

 

وی با اشاره به اینکه هدف همه انبیا دعوت به خدا و دوری از شرک و طاغوت بوده است، افزود: مرگ بر امریکا جزو اسلام است و  تولی کفار ممنوع است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص معنای تولی، تصریح کرد: تولی سه معنا دارد؛ دوستی، رابطه و نصرت و رهبری پذیرفتن است.

 

نبویان در ادامه بیان داشت: عده ای سعی داشتند با خود آمریکا قراردادی علیه داعش ببندند، در حالی که آمریکا خود داعش را ایجاد کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نفوذ به معنای تغییر در افکار است، افزود: طی نفوذ، دشمنان در تصمیم سازان و تصمیم گیران ما نفوذ می کنند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: به گفته عراقچی، نظام ما در مقابل زورگویان دو رویکرد دارد که مورد اول شامل ایستادگی کردن در مقابل زورگویان و مورد دوم این است که در مقابل آنها از مقاومت دست برداریم.

 

نبویان ضمن تاکید بر اینکه توافق وین بالاترین منافع ملت را از بین برده است، بیان داشت: ما هر زمانی خوشبینانه به سمت غرب رفته ایم، شکست خوردیم.

 

وی تصریح کرد: طبق توافق وین، تعداد سانتریفیوژهای نیروگاه نظنز کاهش یافت و غنی سازی ۲۰ درصد به غنی سازی ۳.۶۷ درصد رسید، در فردو از ۲۰ درصد به صفر رسیدیم و در آب سنگین اراک بتن ریزی کردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینقدر که عده ای در داخل برای برچیده شدن صنعت هسته ای کشور عجله دارند، مقامات امریکا عجله ندارد.

 

نبویان در ادامه بیان داشت: به ما گفتند ۳۰۰ نفر را از دانشگاه تهران آورده اند تا تاسیسات هسته ای را جمع آوری کنند، علاوه بر اینکه غنی سازی ممنوع شده، تحقیق و توسعه دانشمندان و دانشجویان هسته ای ما هم ممنوع شده است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری با ۲۸ شرط برجام را پذیرفته اند؛ چراکه این متن می تواند خسارت های بزرگی را به حال و آینده کشور ایران وارد کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این متن به آژانس مجوز بازدید از اماکن نظامی کشور داده شده است و این در حالی است که همه می دانند ماموران آژانس جاسوس هستند و غرب مکان های جاسوسی را برای ماموران آژانس مشخص می کند.

 

نبویان در پایان خاطر نشان کرد: دو نفر از همراهان آمانو که برای بازدید از پارچین به ایران آمده بودند، یکی متصل به سازمان سیا بود و دیگری وابسته به سازمان اطلاعاتی فرانسه بوده است.