در نقطه ای از تاریخ هستیم که همانند دیگر نقاط حساس تاریخ، راه ها و بیراهه های متفاوتی برای رسیدن به مقصد دارد و البته اگر بیراهه ای را انتخاب کنیم، بدون شک به مقصد که نخواهیم رسید، ضرر های جبران ناپذیری را متحمل میشویم.


امروز راه اشتباه برجام را برای رسیدن به اقتدار و عزت ملی انتخاب کرده ایم. گاها دیده میشود که مسئولین دچار اشتباه شده اند و ضعف، خستگی و ناکارآمدی خود را، به پای ملت گذاشته و راه طی شده توسط ملت عزیز ایران را غلط میدانند و شعار های بنیادی انقلابی بودن را بیهوده میدانند.

 

اگر امروز در نقطه ای ایستاده ایم که در بسیاری از موارد، از دولتهای به اصطلاح ابر قدرت جهان مستقل هستیم و این دولت ها، این استقلال را بر نمی تابند، به دلیل استقامت این ملت شریف است که معتقد بودند یک نان را سی و شش میلیون نفر میخوریم اما زیر بار استکبار نمی رویم.

 

امام مستضعفین فرمود ملت ما را از جنگ و تحریم نترسانید که ملت ما ملت محرم و رمضان هستند.

 

مرفهینی که سفر های خارج آنها با ایرباس های مدرن به مشکل خورده، ناله برآورده اند که دیگر نمیشود، دیگر نمیتوانیم.

اگر به این افراد باشد، برای نان شب، برای آب خوردن مردم هم با آمریکا مذاکره میکنند.

 

کسانی که توانایی مقابله و ایستادگی جلوی آمریکا و نوکران آن را ندارند، چگونه به خود اجازه میدهند از جانب ملتی حرف بزنند که برای برپایی، حفظ و پیشرفت این نظام خونها داده اند.

 

این ملت همواره پیرو امامی بوده و هست که در وصیت نامه خود میفرماید «اگر ما با دست جنایتکار امریکا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات کنیم، بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم»

 

آقایانی که خسته اند، کسانی که نمی توانند جلوی تهدیدها بایستند، فشارها را تحمل کنند و از تحریمها بعنوان فرصت استفاده کنند، بهتر است بدانند در کجا هستند و اگر نمیتوانند در تفکر خود تغییری ایجاد کنند بروند تا دیگرانی که با قدرت بیشتر بیایند

 

ملت ایران، برای برپایی این نظام مقدس در راهپیمایی های علیه نظام طاغوت، بعد از آن برای حفظ این نظام در هشت سال دفاع مقدس و امروز برای پیشرفت جبهه علمی، نظامی و فرهنگی بسیاری از جوانان و مردان غیور خود را از دست داده اند، این مردم خسته نمی شوند، هر چه خون ریخته شود این نظام مستحکم تر میشود.

ملت نمی پسندد که خستگی عده ای، این خون های عزیز را پایمال کند.

 

و در آخر قسمی از وصیت نامه رهبر کبیر انقلاب را یادآور میشوم که به واقع وصف کنونی کشور است و بیانگر دید بلند این عالم بزرگ

«می دانیم که قدرتهای بزرگ چپاولگر در میان جامعه ها افرادی به صورتهای مختلف از ملی گراها و روشنفکران مصنوعی و روحانی نمایان که اگر مجال یابند از همه پرخطرتر و آسیب رسانترند ذخیره دارند که گاهی سی چهل سال با مشی اسلامی و مقدس مابی و « پان ایرانیسم » و وطن پرستی و حیله های دیگر، با صبر و بردباری در میان ملتها زیست می کنند و در موقع مناسب مأموریت خود را انجام می دهند. و ملت عزیز ما در این مدت کوتاه پس از پیروزی انقلاب نمونه هایی از قبیل « توده ای » و « فدایی خلق » و « مجاهد خلق » و دیگر عناوین دیده اند، و لازم است همه با هوشیاری این قسم توطئه ها را خنثی نمایند.»

 



کاشان اول

یادداشت امیر حسین چگونیان، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان