گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛ مسئولین فرهنگی تا به کی می خواهند با سازش رفتار کنند؟ رفتار منافقانه بعضی از مسئولین فرهنگی، عمیقا مشخص می کند که آقایانی که دوست دار ولنگاری فرهنگی هستند و یا حداقل اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند، سکان دار برخی از امور مهم فرهنگی هستند.

 

عزم جدی در آقایان مسئول، برای مقابله با این ولنگاری وجود ندارد، سوالات زیادی مطرح است، آیا سخنان رهبری را درباره ولنگاری فرهنگی نشنیده اند؟ آیا به آن اهمیت نمی دهند؟

 

بلاشک وضع جامعه متاثر از آثار هنری و فرهنگی این مملکت است، آیا آقایان متوجه بازخورد تولیدات فرهنگی نیستند؟

 

گاهی دیدن برخی فیلم های سینما، موجب خجالت و شرمندگی آدمی می شود، فیلم هایی با تم عشق های مثلثی که جایگاهی در سبک زندگی ایرانی اسلامی این مردم ندارد، پوشش ها و آرایش هایی که گاه به شدت زننده است.

 

آیا آقایان از تئاترها بازرسی می کنند؟ آیا نمی دانند تئاتری پخش می شود که خانم بازیگر هیچ حجابی بر سر ندارد؟

 

آیا مسئولین فرهنگی از جشن های سینمایی غافل هستند؟

 

آیا محتوای این برنامه ها را دیده اند، آیا پوشش شرکت کنندگان را دیده اند؟

 

مسئولین فرهنگی در قبال تعیین مصداق ها و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی این مرز و بوم چه کرده اند؟

 

چرا در قبال رفتارهای خلاف عرف و عفت بعضی افراد سرشناس ساکت مانده اند؟

 

واضح هست که تا یک عزم جدی و یک سری نیرو و مسئول انقلابی بر مسند امور نباشند، هیچ فرجی نخواهد شد، تا وقتی که در قبال نمایشگاه ها و آثار خلاف شرع سکوت شود، در قبال پوشش های خلاف شرع جلوگیری نشود، تلاشی برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی نشود و به هنرمندان انقلابی و ارزشی بها داده نشود، وضعیت فرهنگی این مملکت بدتر خواهد شد.

 

با گذشت زمان از لحاظ  فرهنگی و وضع حجاب به دوران رضاخانی باز خواهیم گشت، اما این بار تفاوت بزرگی وجود دارد، اینبار مردم نه به زور سردمداران؛ بلکه به خاطر بی تدبیری فرهنگیان و بی همتی آنان این راه بر می گزینند.

 

به جرات می توان گفت که دشمن در ادامه جریان تهاجم فرهنگی، امروز امید زیادی به نفوذی ها دارد. اگر نفوذی ها کنار نروند و اگر این راه ادامه پیدا کند، هیچ عاقبتی بهتر از کشورهای اروپایی بی بند و بار نخواهیم داشت؛ اما دولت هایی که در پایان این راه هستند، از راه خود پشیمانند؛ پس بهتر است تا دیر نشده فکر چاره باشیم.

 


چگونیان- دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان