دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص FATF گفت: ابتدا به آیه ۶۰ سوره انفعال مراجعه می کنیم که خداوند در این آیه می فرمایند: هرچه توان در قدرت دارید برای مقابله با دشمنان آماده کنید و نیز اسب های ورزیده برای نبرد، تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید.

وی افزود: هدف اصلی FATF «کارگروه اقدام مالی» اعمال استانداردهایی است  که تضمین کند ریسک پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی سلاح های کشتار جمعی در یک کشور به نحو اطمینان بخشی کاهش پیدا کرده است.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشگاه کاشان تصریح کرد: تفاهم با FATF حاوی تهدیدهای بسیار مهمی است که باید درباره آن به شدت حساس بود.

دادخواه ادامه داد: سوال اصلی این است که آیا تفاهم با FATF یک گام در جهت رسیدن به برجام منطقه ای است؟؛ وقتی نهادی مانند FATF  از تامین مالی تروریسم سخن می گوید، حتما تعریف مشخصی از تروریسم در نظر دارد و آن این است که حزب الله لبنان، انصارالله یمن، سپاه قدس، جهاد اسلامی و نیروهای مقاومت تحت حمایت ایران تروریست نامیده می شوند و سازمان ملل آنها را در لیست گروه تروریستی قرار داده است.

وی ادامه داد: اما سوال مهم دیگری که در اینجا مطرح می شود این است که آیا دولت درباره تعریف تروریسم با FATF به دیدگاه مشترک رسیده است؟ اگر رسیده یعنی پذیرفته است که از حمایت و مراودت از جریان مقاومت و سپاه باید احتراز کند و اگر نرسیده پس این تفاهم چه معنایی دارد؟

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشگاه کاشان تصریح کرد: طبق توصیه شماره چهارم این کارگروه تحت عنوان مصادره و اقدامات موقت قصد دارند، اموال مرتبط با اقدامات تروریستی را مسدود، مصادره یا توقیف کنند؛ تا از این طریق بتوانند روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای غربی را بهبود بخشند و با نزدیک شدن به انتخابات از کلیدی تحت عنوان کلید گشایش های اقتصادی رونمایی کنند.

دادخواه افزود: از آنجا که جریان دانشجویی به وظیفه روشنگری خود به خوبی عمل می کند، تنها چند نتیجه جزیی از این تفاهم را ذکر می کند تا از این طریق از مسئولان نظام بخواهد، برای جلوگیری از تسامح با تروریست های تکفیری مجددا تفاهم نامه را در خانه ملت از لحاظ حقوقی، امنیتی، اقتصادی و تجاری بررسی کنند.

 

 ۱_از آنجا که دشمنی و بدعهدی آمریکا پس از برجام به همگان ثابت شد، هدف اصلی این دشمن دیرینه کاهش نقش ایران در محور مقاومت منطقه است.

۲_ باز کردن راهی برای ورود داعش به جمهوری اسلامی ایران با حذف برنامه موشکی و محروم کردن کشور از نیروی نظامی.

۳_نگرانی ملت شریف و فرهیخته ایران از قراردادهای شتابان و خودسرانه  پس از برجام.

۴_همکاری با FATF باعث ایجاد دستکاری های زیر ساختی در نهادهایی مانند بانک مرکزی است که پروژه نفوذ را کلید می زند.

۵_گام نهادن در مسیر تفاهم های مالی تعهداتی را ایجاد میکند که اجرا یا عدم اجرای آن هزینه بسیار زیادی برای ایران خواهد داشت.

۶_ افزایش درخواست های باج خواهانه غرب از ایران.