نامه سرگشاده ی دانشجویان انقلابی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کاشان خطاب به فرمانداری در رابطه با ابتذال فرهنگی اخیر در شوی زیورآلات کاشان

«اسلام با کارکردن زن، موافق است. یک کشور که نمی‌تواند از نیروی کار زنان در عرصه‌های مختلف بینیاز باشد!. اما این کار نباید با کرامت و ارزش معنوی و انسانی زن منافات داشته ‌باشد. نباید زن را تذلیل کنند و او را وادار به تواضع و خضوع نمایند. تکبر از همه انسانها مذموم است، مگر از زنان در مقابل مردان نامحرم! زن باید در مقابل مرد نامحرم متکبّر باشد. این، برای حفظ کرامت زن است. اسلام این را می خواهد و این الگوی زن مسلمان است.» (رهبر معظم انقلاب 25/09/1371)

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر مومنیان
فرماندار محترم شهرستان کاشان
سلام علیکم؛
       بر همگان واضح و مبرهن است که بر خلاف فرهنگ منحط غرب و دلباختگان آن که معتقد است ارزش و آزادی زن آن است که در معرض چشم‌های هرزه نامحرمان قرار گیرد تا از او تمتعات جنسی ببرد، فرهنگ ‌و تمدن برگرفته از اسلام ناب محمدی کرامت و شان زن را در راه علم و فرزانگی و خودسازی معنوی می‌داند.
برگزاری شوی نمایشی زیورآلات در دارالمومنین کاشان و اشاعه‌ی دید صرفاً ابزاری به زن، فارغ از سکوت مدعیان دفاع از حقوق زن و مراجع فرهنگی، دلِ مردم ولایتمدار و انقلابی کاشان و مدافعان فرهنگ عاشورایی را آنچنان به درد آورده که با توجیهات سهل اندیشانه التیام نمی‌یابد. نکته‌ی جالب آن است که مسئولین امر، گویا چشمی برای دیدن آن نداشته و صرفاً آگاهانه  یا ناآگاهانه در پی امیال سیاسی و اقتصادی خود هستند. استفاده از زن در جایی که کرامت و شأن انسانی او مورد اهانت قرار می‌گیرد، تنفر هر انسان شرافتمند و آزاداندیش را اگر چه مسلمان نیز نباشد، برمی‌انگیزد.

فاجعه بارتر آنکه دست اندرکاران، وقاحت و حرمت شکنی را به جایی رسانده‌اند که مبادرت به پخش عمومی و زنده مراسم نموده و موجبات جریحه دار نمودن قلوب خانواده‌های شهدا و دینداران کاشان را فراهم ساخته‌اند.
 آنچه واضح است این است که عدم تدبیر صحیح و تسامح مسئولین امر و برگزاری مراسمی دون شأن و به تقلید از فرهنگ مردود غرب، ذره‌ای از جایگاه فرهنگ غنی و ریشه‌دار کاشان در پایبندی به ارزش های ایرانی اسلامی نمی‌کاهد؛ لیکن این قبیل کوتاهی‌ها به هیچ عنوان قابل اغماض و چشم‌پوشی نمی‌باشد.

لذا دانشجویان انقلابی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کاشان از حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی شهرستان کاشان خواستارند تا در فضای عقلانیت و با روحیه‌ی جهادی و انقلابی مسببین این ابتذال فرهنگی راشناسایی و به مراجع قضایی معرفی نمایید.
همچنین به دلیل تکدر خاطر مردم دیندار کاشان و در راس آنان جنبش دانشجویی  به عنوان جهادگران خط مقدم نبرد فرهنگی، لازم است تا حضرتعالی جهت ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در این باره و همچنین توضیح در رابطه با تنزل فضای علمی و مذهبی شهرستان به محیط ابتذال و انحطاط، و در فضایی منطقی و عقلانی در محیط دانشگاهی حاضر و پاسخگوی دانشجویان باشید.
بدیهی است که امت غیور و ولایتمدار کاشان هرگونه اهمال کاری در این زمینه را برنتافته و عملکردهای هتاکانه و دین ستیزانه را بی پاسخ نخواهند گذاشت.
و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کاشان
هیات دانشجویی علمدار کوثر دانشگاه آزاد کاشان
بسیج دانشجویی دانشکده‌ی فنی شهید رجایی کاشان
بسیج دانشجویی بنت الهدی دانشکده‌ی فنی فدک کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کاشان
بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی مهد علم کاشان
بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی علامه فیض کاشان
بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی سیناکاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کاشان